life

~~~JANGAN sekali2 cuba MENCURI hak PERIBADI dalam blog ini samada DENGAN SENGAJA atau TIDAK SENGAJA.. Blog ini adalah hak cipta terpelihara,kalau ade silap & salah maaf la yea..n klau ade yg menginggung perasaan tu tak payah la masuk blog ni yea..*-^ .. Thanks kpd yg sudi singgah, sudi FOLLOW klu tak sudi tak yah la singgah.Hehe.. Keep in touch ok!~~~

28 Jul 2011

Jakarta 2 July 2011

aceli my holiday ke jakarta ni sebenarnya dah berlalu tp maklum la br belajar menulis blog so tak salah kan saya nk share jugak pengalaman kat Jakarta ni..hopefully korang sume leh la ambik tip klu nk bercuti2 kat saner yea..sape2 yg kaki melancong tuh leh la join da club yea..hehe

org kate jauh perjalanan luas pengetahuan so pengatuan yg tak seberapa ni kite share2 la ye..sharing is caring katekan..huhu..saya ni mmg suke sgt g jln2 pantang tgk AirAsia buat offer mula la gatai nk booking, pastu kontek mber2 yg mmg hantu berjalan jugak..tak pasai2 dieorg kne temankan..huhu

ok la kite citer psal kat jakarta ni k..bercuti kali ni besh cz saya pergi bersama family tercinta..abah, ma, abg sal,abg dil & family, epi & adik aku yg bungsu farhan ikut serta ngn percutian ini..ce korang teka idea saper i???ok2 tak yah jwb cz saye da tahu..huhu..

..Welcome to Indonesia..
Flight ke Jakarta pd pkl 10.25 mlm tp agak delay kul 11 lbh br berlepas so kiteorg sampai di airport jakarta lbh kurang kul 1 pg..Spai je kat airport driver dr hotel dah menunggu so kiteorg trs la bergerak ke hotel..tp terpaksa ambik 1 lg mobil cz ramai sgt daa..Kiteorg duk kat Batavia Apartnment hrga yg berpatutan jugak la (rm8++ utk 3 mlm) 2 bilik tido n 2 bilik air..

1st Day

Plan nak jalan2 kt Mangga Dua je, dr hotel kiteorg ambik 2 teksi Blue Birds (klu slh eja maaf ye pak) cz tak sempat pn nak g tmpat2 menarik cz bgn tdo da lewat. Pasar mangga dua ni pn tutup agak awal la jugak..saper2 yg mmg giler shopping blh la dtg ke mari.Tak yah la ckp kat cni camne kan korang leh bayangkan je la nama pn pasar kan..kiteorg mmg tak de selera pn nak makan kat dlm Mangga Dua ni...Dah penat shopping balk hotel ler nak swimming n sauna pulak..huhu..sebelah mlm kiteorg tak de pergi mane2 pn cuma abg2 aku je yg kuar nk tgk suasana mlm katenya..Tp aku kuar gak ronda ngn adik aku, Epi..layan jab gambo kiteorg ni yea..

sempat lg try before beli, ade gaya penyambut tetamu tak..hehe

saper2 nk pasang gigi meh ler..huhu

bole gitu..gara2 boring la ni..

2nd Day

Trip to Bandung...Pkul 4 pg da bgn tau semangat tol nak ke Bandung nih, jji ngn pak Supir kul 6 kat lobby...bak kate pak supir klu lambat nanti macet (jem) so terpaksa la bgn awal jugak..kat Jakarta ni kul 4 pg tu dah Subuh tau..Alhamdullah kami spai di RUMAH MODE kul 10 pg, sempat la shopping2, aku ni tak leh tgk ade je brg nak beli..Beli utk en Somi baju jer...Kami bergerak ke TANGKUBAN PERAHU, tempat salah 1 gunung berapi yg agak glamor jugak ler.Kt sni mmg saye tak suka cz peniaga2 jalanan ni seboleh2 suruh kita beli jugak brg yg dieorg jual..saya dah mengamuk kat ctu, sakit ati tol la kite dtg cni nak tgk pemandangn tp dieorg ni buat saye naik angin pulak..mmg tak seronok la..Lps ni mmg tak dtg lg kat cni..kami makn kat puncak gunung..Nasi Ayam Penyet, sambil layan pemandangn yg cukup cantik..korang tau tak peniaga2 tadi tgu kami spai kami habis makn..tensen tol la ngn dieorg nih..abah terpaksa jugak la beli cz kesian tgk dieorg tuh..pukul 4 ptg kami bergerak blk ke Jakarta, mmg betol la org kata kat cni jem teruk..kami sampai jakarta pukul 9 mlm...penat cz jem yg amat2 teruk so korang klu nk ke sana hopefully bersedia dr segi mental  la yea..klu nk soping pn klu blh keluar jgn waktu opis hour yea..

epi & aku daa

cam nak trn kat bawah ni je

1830m ok..agak sejuk jugak ler..
Sungguh cantik ciptaan Illahi
kaya tuh beli baju sampai Rp200,000..huuhuu

dieorg mmg bkr jagung ni camni jer..

3rd Days

kiteorg check out arini pg2 lg da keluar g shoping kat TANAH ABANG, tak jauh dr apartment kami..yg seronoknya kiteorg naik angkutan kota (van) & blk hotel naik bijai (cam motor la) mmg murah klu korang nk ke sana xyah la nk naik teksi, naik jer angkutan kota..mmg berbaloi2 la..kat TANAH ABANG ni mmg lebih lbh murah dr MANGGA DUA, kedai2 pn teratur jugak so senang la nak soping2..hehe..pukul 3 ptg kami bergerak ke airport cz flight kami pkul 7mlm takut jalan jem so mmg kiteorg bergerak awal la..selamat tiggal jakarta next time kami datg lagi..

selamat tinggal jakarta

Lps ni ade lg nk update my holiday..nantikan yea sume..